Flippo

Flippo: Bediening en bedoeling

Flippo is een interactief spel, waarbij de speler - d.m.v. een interactieve rekenmachine - met vier getallen die op een flippo staan zo dicht mogelijk bij het getal 24 moet komen.

Bediening

In het flippospel moet je 24 maken.
Je krijgt 4 getallen op een flippo waarmee je dat moet doen. Je mag het opnieuw proberen als je denkt dat het beter kan.
Heb je de 24 bereikt of kun je niet dichterbij komen? Klik dan op de button "Dichterbij kom ik niet".
Voor iedere opgave krijg je punten. Heb je het doelgetal gemaakt, dan krijg je 10 punten.
Anders krijg je: 10 - (het verschil tussen jouw getal en 24). Wie haalt de 50?

Je krijgt vijf opgaven. De punten worden bij elkaar opgeteld.
Probeer zo dicht mogelijk bij de 24 te komen!

De getallen en de bewerkingen die je wilt gebruiken moeten worden aangeklikt, ze komen dan in een vak terecht, een soort rekenmachine-venstertje. Het is belangrijk te letten op de volgorde van de bewerkingen, net als bij het gebruik van de rekenmachine. Haakjes kunnen van pas komen.

Bedoeling

Het doel is het leren van de volgorde van bewerkingen en het leren gebruiken van haakjes.

Het programmaatje Flippo is gebaseerd op ervaringen met het flippo-24 spel.

Copyright 2003 WisWeb